Wednesday, January 10, 2007

Azam Tahun Baru?

Hari ni dah 10 haribulan Januari... hemm... memandangkan masih awal tahun, maka aku nak cerita sikit mengenai azam tahun baru aku. Aku pun tak pasti kenapa asal start tahun baru aje semua orang beria-ia bercerita mengenai azam baru? Agaknya trend kot? Kenapa tak buat azam baru pada Tahun Baru Cina ke? Tahun Baru Tamil ke? Ataupun Tahun Baru Hijrah? Cakap mengenai azam sesorang tu humang aih meremang bulu roma aku membacanya. Cukup seronok sehingga menjadi motivasi pulak kepada kita kan? As for me, dah beberapa tahun ni aku tidak membuat apa-apa azam. Apalah guna berazam kalau tak dibuat atau dilaksanakan ye tak? Aku rasa kebanyakkan orang hanya bercakap mengenai azam memasing pada minggu pertama tahun baru. Lepas tu azam entah ke mana, cita-cita entah ke mana... menghabiskan beras aje wakakak jadi buat apa berazamkan? Bagi aku, setiap tahun yang berlalu menandakan usia yang semakin meningkat dan tanggungjawab yang semakin berat... along the way, I'll spare some time to enjoy myself... and after 365 days, another year pass by. And the cycle will keep on rolling until it is the right time to leave this worldly life... enjoy life coz life's good... cam iklan esbok LG plaks wakakakak

No comments: