Friday, October 06, 2006

Mengantuk arrrr.....

Satu hari yang mandom... mengantuk aku sepanjang hari ni. Grumpy pun ada. Rasa nak marah pun ada... ada sowang staff yang agak bermasalah ngan semua staff kat opis aku. Perangai tak elok mestilah owang tak suka kan? Pagi tadi aku panggil dia masuk jumpa aku. Muka masam dah... hangen gak aku. Masuk jumpa seketip kasi sunyumlah sikit kan? Ini tak... muka kongkang pun lagi lawa. Aku pun tegurlah dia sebab keje yang dia buat tu tahap cincai. Aku nasihatkan dia agar meningkatkan prestasi keje... dia siap leh mengeluh... nak je aku lempang. Sibbaik ko pompuan... dah le tu le debab... wakakaka malas aku nak nengok muke tempayan dia tu lelama. Aku dah le mengantuk. Sibbaik layan kengkawan kat porum... ilang gak kantukku sebelum gi semayang Jemaat. Adeih la... dapat aje port baik kat dalam masjid, terus aku terlelap wakakakak balik ke opis, pening kepala aku nengokkan fail yang bersepah atas meja. Aku cuci muka kat sinki... slow slow wat keje... sambil tu layan porum... by pukul 5 petang, banyak keje dah setel. Aku layan mata kejap... lelap mata di sofa dalam opis... sedar sedar dah dekat kul 5.30 petang. Tengok atas meja aku ada sekotak air soya dan sebungkus kuih. Ada notes dari sorang akak kerani, dia yang belikan... kesian tengok aku terlungkup atas sofa waktu dia masuk bilik aku hantar fail. Akak tu memang baik ngan aku. Then dapat panggilan tipon dari kawan aku. Ajak makan. Aku cakap kat dia yang aku nak berbuka kat opis then semayang Maghrib dulu. Kul 6.30 baru aku kuar dari opis dan gi ke restoran yang dijanjikan. Owang tak ramai pun. Abis makan aku singgah Giant kejap. Carik roti nak buat bersahur. Then balik semula ke opis... ingat nak siapkan keje... tapi sangkut kat internet pulak wakakaka... update blog kejaplah... mata mengantuk lagi ni. Nampak gayanya malam ni tak gi terawih...

No comments: