Thursday, October 19, 2006

Moderator Idol Di AMNet...

Pagi ni...
Cam biasalah pepagi masuk opis aku terus terkam ke arah notebook aku... nak masuk ke porum. Pergi jenguk Kool... nampaknya ada masalah cam semalam. Tetiba rasa lemau semacam... then aku ke AMNet... no problem. Ada Moderator Idol... pencarian moderator baru setelah lebih setahun AMNet membubarkan sistem moderatornya. Tengok syarat-syarat... ketat kan main namun aku tahu apa yang bermain di kepada empunya porum dan aku tak salahkan mereka... kalau aku berminat pun tak mungkin memenuhi syarat-syarat ditetapkan... then tengok ada yang calonkan nama aku untuk jaga Board Seram. Dan dan masa itu juga aku mereply kat thread tu yang aku tak mahu dan kalau dicalonkan juga, aku akan menarik diri. Bagi aku keje moderator cukup berat. Apatah lagi aku ni bukannya berposting dengan siyes. Banyak memain aje. Mencilok sana sini. Mengoff topickan thread orang. Layak ke aku? But then I am not interested as much as it was too tempting. Sewaktu ramai kengkawan berpecah ke sana ke mari lepas tsunami arituh, ada gak yang offer jadik moderator tapi aku tolak dengan baik. Bukannya sombong atau apa, aku tak layak... aku hanya layak jadik mat rempit, mat sentul ataupun apa saja yang tak elok di porum porum ni... tak banyak kebaikkan yang aku bawak... hanya lawak bodoh untuk menghiburkan hati aku. Cuma penghargaan diberikan empunya porum untuk aku menjaga kem pelarian AMNet arituh... jadik ketua khemah. Cuma beberapa hari namun aku rasakan tanggungjawapnya cukup berat. Menggigil tangan menengokkan function moderator... tak sanggup aku jadi moderator lelama... Itu saja... but then it is nice to know that some people do recognised me... aku harapkan lepas ni semua moderator baru yang dilantik akan melaksanakan amanahnya dengan sempurna di AMNet... harap tidak berlaku cantas mencantas tanpa sebab. Aku dah kurang memosting di sana. Peluang memosting seharusnya diberikan kepada adik-adik baru dengan idea baru... namun gembira jugak sebab AMNet masih memberi ruang kepada otai-otai lama bertemu dan menjejak kasih di Board Info Komuniti. Air dicincang takkan putus... inikan pulak sesama kita yang pernah memeriahkan kampung lama tahun-tahun sudah... kenangan manis sentiasa menggamit memori dan menguntum senyum di bibir... itulah keindahan persahabatan... walaupun aku tak mungkin akan jumpa korang secara fizikal di alam nyata, persahabatan alam siber ini sebenarnya seindah realitinya...

No comments: