Friday, December 22, 2006

Kopi O Ais?

Al kisahnya, entah kenapa malam ni aku terasa nak melahap aje. Maka setelah bermekap lebih kurang, aku pun menapak le ke sekitar bandar Lawas. Lalu depan KFC tapi tak terbukak pulak pintu hati ni nak makan ayam goreng... not yet. Lagipun sekarang ni aku nunggu gaji aje... membilang hari sambil mengenangkan duit yang semakin berkurangan dalam akaun Maybank aku tu hu hu hu hu Aku terus merayap sampailah ke gerai SEDC di tepi sungai. Duduk di satu kerusi di satu gerai di situ, aku pun order teh o ais dan nasi goreng kampung. Sesambil menghisap rokok tu aku pun layanlah berita yang ditayangkan di tv di gerai yang aku duduki. Lone ranger pulak malam ni ekekekek kengkawan kat Lawas ramai dah balik kampung... sibbaik tak ternampak kelibat Julia atau pun keluarganya... sekarang ni kalau di Lawas, aku lebih suka memerap dalam bilik. A lot of tragic nostalgia here hu hu hu hu... nak singgah kat Pasaraya Ngiu Kee pun aku takmo... dulu aku selalu gak temankan Julia shopping kat situ, apatah lagi itu adalah pasaraya paling best di Lawas... enough of the tragic memories... ekekekeke tak lama lepas tu budak lelaki yang ambik order air aku tadi tu pun bawak air yang aku pesan... pergh!!! awat gelap semacam aje? Pekat benar ke teh o ais aku tu? Aku yang kedahagaan itu terus aje menyedut air teh o ais yang aku pesan... dan seperti yang korang boleh agak, bukan teh o ais yang aku dapat, sebaliknya kopi o ais... hu hu hu untuk pengetahuan korang, sebenarnya aku tak suka minum kopi o. Kalau kopi susu macam neskepe atau Ali kepe tu aku layan le... tak tahu kenapa... paling akhir aku minum kopi o ialah sewaktu aku di tingkatan 5. Apa boleh buat, kopi o adalah minuman wajib selang sehari di dewan makan asrama. Bila aku minum, di dasar cawan akan terkumpul serdak kopi hu hu hu hu tu lah yang buatkan aku ala ala trauma nak minum kopi o... dan tadi, setelah bertahun-tahun aku tak meneguk air penuh trauma ni, Tuhan menakdirkan aku terminum kopi o ais... wakakakak the taste was not bad but I'm still traumatized... hu hu hu hu balik Miri aku nak minum Coffee Bean yang rega seploh hengget segelas... tapi nunggu gaji le.... hu hu hu hu

No comments: