Tuesday, December 26, 2006

Pagi Selasa Yang Sendu

Pagi tadi cam biasalah... bermulalah rutin kehidupan aku... alarm henpon berbunyi kul 5... aku bangun dah kul 5.30... sibbaik ada function snooze... kalau tak sure terbabas punya... mandi dalam nantok... tapi bila terkena hot shower, terang aje bijik mata. Seperti biasa, kewajipan kepada Yang Maha Esa harus ditunaikan. Pastu cam biasalah juga, aku menggosok baju kerja... dah kul 6 pagi, aku dengar radio Era kat tv... sesambil melipat selimut dan minum milo panas. Sempat gak aku vacuum bilik sewa aku... ala besau mana sangat pun... beberapa minit aje setel. Sampah pun nak kena buang. Aku ikat kekemas dan letak tepi pintu. Pejam celik dah pukul 6.30... tukau ke Starworld... aku nengok Sky News. Owh... penyanyi kulit itam yang poplar itu telah meninggal dunia... James Brown ke apa ke namanya... diberitakan mati akibat komplikasi jantung... dah dekat 6.50 aku pun turun dari bilik sewa aku. Sampah aku buang dalam tong besar tepi jalan. Terus aje aku menapak ke kete... panaskan enjin kejap... pas tu terus aje aku memandu ke opis... tak sampai 5 minit aku pun sampai di opis, parking kereta kat tempat biasa. Datang awal pagi, takyah berebut tempat letak kereta. Aku tegur pak guard yang baru tukau syif keje. Aku masuk ke main opis pakai kunci yang aku pegang, terus aku bukak lampu kaunter pertanyaan... pastu menonong ke berjalan bilik aku kat tingkat atas di bahagian belakang. Bukak aircond dan lampu, dan secara otomatik jugak aku pasang notebook aku... terus aje connect ke internet... laju aje ekekekek... terus masuk Kool dan bukak blog aku... sesambil memosting aku mengeluh gak... buhsannya ngan rutin kehidupan harian aku ni... minggu lepas okey sikit sebab aku gi outstation... masalahnya bila aku balik semula ke opis, terus aje hilang mood... nengok fail bertimbun di lambakkan di tray 'masuk'. Sesambil meminitkan apa yang patut, aku terus berporum namun tidak sepenuh hati... ada beberapa memo yang memerlukan perhatian segera. Boring... boring... sendu sihhhhhhh..... tunggu dapat feeling aku wat entry lagi...

No comments: