Wednesday, December 27, 2006

Pagi Rabu Yang....

Another day passed by... sigh!!! Bangun pagi tadi rasa tahap-tahap boring aje. Another day... the same old routine for a couple of years... sesambil minum milo panas, aku belek-belek semua channel kat Astro... sigh!!! Takde ke rancangan yang best? Yang mampu menceriakan pagiku yang boring? Tetiba terdengar bunyi enjin motor menderam-deram. Cecepat aku ke tingkap. Dari tingkap bilik sewa memang nampak simpang empat dengan lampu isyarat berdekatan. Dua buah motor sedang menunggu lampu isyarat hijau di simpang jalan yang sunyi tidak berkenderaan. Enjin motor memecah suasana subuh yang bening... aku terus memerhatikan keadaan di luar. Apabila lampu bertukar hijau, kedua-dua motor itu cuba ditunggang secara willy... wakakakak tergelak aku sesorang. Terhibur pulak aku melihat aksi budus tahap tapir gunung pepagi buta ni. Aku sempat juga untuk mengemas beg pakaian. Esok dah nak balik kampung... masa berlalu... aku telah pun berada di pejabat. Rutin biasa... cuma aku tidak pasang tv aje pagi ni. Aku biarkan suasana sunyi sepi. Yang kedengaran hanyalah bunyi pendingin udara dan keyboard notebook yang sedang menaip catatan ini. Aku kembali sendu... meroyan ke apa? Malam tadi malam yang sendu gaks... lepas makan malam di sebuah restoran makanan laut yang agak poplar di bandaraya ni, aku balik ke bilik... hendak layan sms dengan kengkawan... aku pun tiada mood... hanya Cik Wells aje yang sudi bermanja denganku malam tadi... itupun dia yang sms aku dulu... aku layan ajelah ekekekek... ada ku sms pada sorang kawan tu... dah beberapa hari dah tapi tak berbalas... aku dapat mengagak kenapa... jadinya, sebelum tidur aku layan Star Wars Episode I kat Starmovies... separuh jalan aje sebab aku dah tahap nantoks... sigh!!! Hidup aku tak mencabar lansung... penuh dengan kesenangan dan kemewahan... sudah tabiat manusia tak pernah puas dengan apa yang ada... aku pun tak pasti apa ke halnya yang aku dok merapu pepagi ni... aku harap hari terakhir aku bekerja tahun ini tidaklah seboring hari-hari biasa... alas, sighhhhhhhh..........

1 comment:

Ajipp said...

sowi le bro ku sedang mengalami kerisis keuwangan..
huhuuhu..
sedey taww??
neway dah tukau sekin..
santek ahh..