Thursday, December 21, 2006

Makan Tengahari Yang Mandom

Dek tak sempat nak sarapan pagi, pukul 12.30 tengahari tadi aku turun ke kedai makan untuk mengisi perut yang menyanyi-nyanyi mintak diisi. Kedai makan tu takdelah ramai sangat pelanggan. Jadi aku pun duduk di satu kerusi... nyalakan rokok... nyaman sih... tapi dah dekat sebatang rokok aku hisap, takde jugak pelayan datang ambik order... panas jugak hati aku. Perut dah le lapar kan? Kalau ramai pelanggan, fahamlah jugak aku... ni tak... dari lebih dua belas meja dalam kedai tu, hanya empat meja aje yang ada pelanggan termasuk meja aku. Tak lama lepas tu dengar ada sorang pelanggan bising-bising... dia marah sebab order tak siap walhal agaknya dia dah lama mengorder. Akhirnya pelayan keluar dari dapur membawa pesanan. Aku cecepat panggil adik tu. Masam aje mukanya... aku pun orderlah... yang ada nasi goreng atau mee aje. Aku dah le tingin nak makan nasi ayam. Adeih le... maka aku pun orderlah nasi goreng ayam dan air teh bandung. Abis rokok sebatang ku hisap, berganti sebatang lagi...


Ni lah rokok yang aku hisap... LA Menthols Lights... sungguh gurih rasanya. Aiseyman... lighter pulak dah abis minyak. Kena beli baru nih... Ngam-ngam aku habis menghisap rokok kedua tu, adik pelayan tu bawak air sirap bandung dan sup kosong...


Dahaga siot.... terus aje aku kacau air sirap bandung tu kasi rata... pastu aku pun minum le... alhamdulillah... sungguh sedap sekali mengalir ke dalam kerongkong yang memang sudah sedia kekeringan... adalah kira-kira 5 minit lagi barulah pesanan aku sampai... sabar aje lah... hu hu hu hu


Inilah dia juadah makan tengahari aku... simple aje. Nasi goreng ngan sayap ayam goreng, hirisan timun dan telur mata lembu (sini takde telur mata kerbau wakakakak). Aku yang sudah sedia lapar, terus ajelah melahap rezeki di depan mata... nak kata sedap tu, takdelah... yang penting aku lapar dan perutku harus diisi. Lepas abis melahap, aku minum air sirap bandung sambil menghisap sebatang lagi rokok. Nyaman sih...

Petang ni aku ada appointment dengan someone dari sebuah jabatan kerajaan. Appointment pukul 2.30 petang. Aku agak tak lama pun... by 3.00 pm boleh setel... hemmmm nak memosting kat Kool dan AMNet pun ala ala malas aje... takde mood le... baik aku lepak kat blog aku aje kot? Sesambil menjenguk blog-blog kengkawan... hemmmm mandommmmm!!!

No comments: