Wednesday, December 27, 2006

Semalam Di Pejabat MAS Miri

Semalam aku ke pejabat Penerbangan Malaysia di Miri. Nak ambik tiket kapal terbang yang telah dibooking sebelum aku pergi outstesen minggu sudah. Dah dekat pukul 11.30 jugak aku baru ambik nombor. No. 57, kaunter baru layan pelanggan no. 38... ada dekat 20 orang lagi baru aku dapat turn berurusan di kaunter tiket. Sesambil tu aku pun duduklah di seat paling depan belah kanan. Huwarghhhh nantoks gak nak menunggu tu... sesambil tu aku memerhatilah sekeliling pejabat MAS. Kaunter aje nampak grand. Kerusi tahap cipan... keras pulak tu... kataku merungut dalam hati. Sesambil tu aku belek henpon aku buat menghilang rasa boring... nak bukak MP3 kang owang kata berlagak pulak, ye tak? By the way aku baru aje beli memory card 1 GB untuk enpon N70 aku. Sebelum ni pakai yang ori baru 64MB aje. Hampeh je... nak pakai memory card dari enpon 7610 aku tu tak leh pulak. Tak compatible sebab memory card untuk N70 ni banyak gigi ekekekek
Ting tong! Setengah jam berlalu... dah no. 48... caiyok!!! Laju gak sebab banyak nombor giliran bila dipanggil tak berjawab. Agaknya boring menunggu, ramai yang gi minum kat kedai kopi. Hati berbunga gak sebab kurang dari 10 owang lagi tibalah turn aku pulak nak duduk mengadap muka staff Penerbangan Malaysia tu (tetiba ku tingatkan Cik Wells.... ailebiu ekekekek) Akak tudung ungu tu lama tul membeli tiket. Entah ke mana destinasinya aku pun tak tau... maklumlah separa nantoks dan boring... hu hu hu hu Ting tong... setengah jam lagi berlalu... baru nombor 52? Mencik!!! Tadi ada owang potong que. Aku rasa mereka ni yang nombor di panggil tadi tapi tak datang. Menyusahkan betul. Nak aje aku jotos sesekor. Tunggu ajelah atas kusi kan? Ni tak... aku rasa siap gi makan mee lagi kat kedai sebelah wakakakak... abang baju kunen tu keje Petronas le gamaknya sebab kat belakang bajunya ada tulis Petronas. Aku dengar-dengar dia nak ke Kota Kinabalu... nak awalkan tiketnya... pastu dia buatkan sekali untuk kawan dia yang nunggu kat belakang. Apek yang berdiri tu pulak nak ke Kota Kinabalu gak. Dia beli 4 tiket... aku rasa dekat seribu lebih gak kot abis pergi balik dari Miri. Yang terselindung tu bini dia... humang aih, tak padan ngan kertu... rambut blonde gittewwww wakakakak bayar cash wooo... bersusun aje note RM50... cuba kasik aku dalam seratus dua, leh makan pizza wakakakak Masa pakcik laki bini ni beli tiket, nombor dah 55... pakcik ni booking nak ke Kuala Lumpur ujung minggu. Pun bayar cash... tu dia selambak duit bertukau tangan ekekekek... aku pulak menghitung detik bilakah nomborku akan di panggil. Tak sabar dah nak balik kampung ni ekekeke walhal baru bulan lepas aku balik raya puasa. Dan kekira jam 12.40 akhirnya nomborku dipanggil. Cess... kena layan ngan staff lelaki tu... mencik... tapi staff pompuan tu pun tengah bunting 6 bulan kot? Besau giler pewotnya wakakakak... menjelang kul 1 petang, aku dah ada tiket balik kampung... yahuuuuuuuuuu!!!

No comments: