Wednesday, September 20, 2006

Dah register nombor prepaid korang?

Hari tu... (bulan lepas) aku gi topap henpon aku... semua henpon yang aku pakai, aku topap sekali (maklum ajelah baru dapat gaji masa tu...). Memandangkan aku dah berabis RM120 beli kad reload, maka aku pun mintaklah kat apek tu borang register no. prepaid aku. Dia pun kasik aku borang-borang registration untuk Celcom, Maxis ngan Digi. Maka dengan senang atinya aku pun isilah borang-borang tu sebab aku pakai 4 nombor prepaid. Pastu dia minta IC aku sebab nak bukti pengenalan. Dia pun gi potostet. 4 borang maka aku kena buat 4 salinan IC... semuanya 80 sen. Aku bagi singgit, suruh keep the change aje 20 sen tu (berlagak sungguh aku masa tu... maklumlah awal bulan... jadi pastu aku pun baliklah ngan berlenggang cam anak itik nak masuk reban. Ye lah kan? Dah register, so takde lagilah risau kot kot nanti ada yang terpotong talian prepaid aku. Beberapa ari pastu aku dapat notifikasi (chewwahhh... ayat skema pulak aku...) dari Celcom dan Digi memaklumkan bahawa pendaftaran aku dah diproses dan diterima. Orait le kan? Aku dah penat isi borang (wakakakaka macamlah isi borang income-tax...) Masalahnya semalam aku dapat sms dari Hotlink memaklumkan aku suruh register atau perkhidmatan akan dipotong pada 15hb. Disember... aik? Aku dah register apa? Dua-dua prepaid pulak tu? Aku pun konpius dan sedikit tertekan dapat sms ni... apakah aku belum register? Atau sms tu saja dihantar untuk menpsikokan aku? Aku bukak laman web Hotlink, manalah tau ada cara nak check samada nombor prepaid aku tu dah diregister ke belum... tapi takde pulak cara nak check kat situ... Malasnya memikirkan benda cenggini. Aku rasa tanggungjawab aku sebagai pemilik nombor prepaid dah selesai bila aku register bulan lepas. Kalau line kena potong gak, aku akan saman Maxis di mahkamah... wakakakakaka... kataku dengan perasaan bingung....

Kesian kat ko Damit hu hu hu hu

Hu hu hu hu gak....

No comments: