Monday, September 18, 2006

Malasku di hujung minggu - Sabtu lepas

Dua hari cuti... dua hari aku mengalami tahap malas yang amat tinggi. Hatta nak keluar makan pun aku malas. Nasib baiklah stok makanan dan jajan aku ada lagi. Kalau tak mau kebulur aku kat bilik. Dari pandangan tingkapku, nampak kesibukan bandar ni... kereta bukan main banyak lagi lalu lalang. Dah tengahari barulah aku mandi wakakakak kalau mak aku tau, teruk aku kena bebel. Bau badan pun dah bau kamben bulu (tetiba aku tingatkan sorang porumer kat AMNet yang aku gelar ketua puak kamben bulus wakakakak) Luckily kat Astro ada banyak movie, rencana mahupun rancangan kartun yang best-best... hujung minggulah katakan... sambil mengunyah keropok udang rega 99 sen yang aku beli 3-4 bungkus kat Boulevard. Tapi menjelang petang lain macam pulak laparnya, perut ni kena isi ngan makanan yang lebih berkhasiat. Maka dengan perasaan malasnya aku pun bersiap ala kadar dan bercadang nak ke kedai mamak dekat ngan area bilik sewa aku...

Fuh!!!! Tu dia!!! Ramainya umat melahap kat kedai mamak tu. Aku perhati-perhatikan memang takde meja kosong walaupun mamak tu dah open table sampai tepi pintu bank. Akhirnya aku gi ke kedai roti aje. Beli beberapa bijik ban dan sebuku roti. Jadiklah kan? Maka dengan malasnya aku pun menapak balik ke bilik sewa aku. Sesambil tu sempat gak aku nengok kete aku yang diletakkan kat belakang bangunan. Kasi panas enjin sikit... ingat nak keluar jejalan tapi menengokkan keadaan langit yang gelap gelita tanda nak ujan... malas aku. Dah panaskan enjin lebih kurang, aku matikan enjin dan menapak naik ke bilik.

Layan roti ban lagi best sambil nengok tv.... wakakakakakaka

Entah le... ko ni membela perut ke Damit? Melahap aje...

Hoh? Ada suara ghaib? Wakakakak

No comments: