Friday, September 22, 2006

Tetiba teringatkan Vag...

Satu lagi spesel entry... masa aku memula belajar berporum kat AMNet pada tahun 2004, aku ada kenal di porum tu sorang porumer pompuan. Pakai nick Vagabond @ Vag. Aku ngan dia sering berbalas posting... kalau kami lepak di satu thread tu kekadang bersembang off topic sampai orang lain naik berbulu. Apatah lagi dia sering buat lawak mengenai ketua kampungnya wakakakakak... dia terkenal ngan trademarknya yang menggunakan avatar Julie Andrews masa memuda. Aku rasa dia ni mesti cun. Dah le pandai memasak. Aku dapat tau yang dia ni keje cikgu tadika kat Kerteh. Orang Teranung rupanya... oraitlah tu... aku pun orang Pahang... kat belah selatan aje ekekekek aku tak pernah dapat tau nama sebenar mahupun menengok wajah beliau (aku tetap bayangkan dia ni Julie Andrews) namun kemesraan yang terhasil dari persahabatan di alam siber ni amat aku hargai. Namun Vag hilang setelah forum tempat kami bertemu untuk berborak setiap hari ditimpa musibah akibat perbuatan beberapa orang porumers... dan Vag hilang begitu sahaja. Yang tinggal hanyalah catatan posting beliau dan juga koleksi resepi beliau yang aku cetak dari internet. Aku pasrah... kawan baik aku ni mungkin tidak berminat lagi meneruskan minatnya berforum... kawan datang dan pergi... aku buat kawan baru namun aku tak pernah sesekali lupakan saat manis kami bersembang sambil membuat lawak bangang...

Hinggalah pada suatu hari Vag muncul... dan aku rasa gembira sangat kerana seorang kawan lama muncul balik. Ramai porumers di AMNet tahu yang aku sudah lama mencari Vag ni... dan bila Vag muncul, ramai yang mengalu-alukan Vag kembali. Tapi Vag beritahu yang dia tidak punya masa dan talian internet untuk berporum seperti dulu... aku paham... dan dia hanyut semula. Hanyut semula ditelan dunia nyata... hanyut di dalam kesibukannya menyambung pelajaran, di samping menjaga ayahandanya yang tercinta. Tapi aku gembira kerana aku tau dia masih ingatkan aku. Hubungan kami tiada apa apa... no big deal pun... tapi aku amat menghargai persahabatan dan kengkawan aku. Aku tak angau... aku cuma windukan saat manis bersembang ngan Vag... kepada sahabat siberku ini, semoga berbahagia selalu...

Tak tau nak kata apa...

Kalau cenggitu diam ajelah...

No comments: