Monday, September 18, 2006

Selamat ber'Monday' blues...


Isnin... sesetengah orang sebut 'Senin'
Monday... dalam English
Montag... dalam Jerman

Bagi akulah, hari Isnin adalah penentu kepada best atau tak bestnya minggu yang akan kita lalui dalam kehidupan kita di alam yang fana ini (chewwahh!) Kalau best hari Isnin, maka biasanya bestlah keseluruhan minggu (aku rasalah...) tapi kalau dah hari Senin start suwa suwey kemoning, maka boringlah satu minggu. Aku harap agar hari ni takdelah apa-apa yang slack. Lagipun minggu ni minggu last kita dapat makan siang hari sebelum kita kena makan curik curik sebab bulan puasa wakakakak. Aku tak tau siapalah yang mencipta istilah 'Monday blues' ni... mungkinkah seorang pekerja pemalas? Mungkinkah seorang pekerja yang masih mengantuk tatkala masuk ofis pada hari Isnin? Tapi aku sedikit sebanyak percayakan sindrom 'Monday Blues' ini. Bila nak bangun pagi hari Isnin aje, mulalah rasa semacam... rasa nak cutik emergency, rasa nak ambik cuti sakit, rasa nak sakit perut... dan pelbagai rasa lagilah. Dan sindrom ni akan menyerang aku setiap minggu... kecualilah kalau hari Isnin tu aku outstation atau berada di tempat lain yang bukan ofis aku... jam pun dah dekat pukul 9 pagi... masa untuk aku menunaikan tanggungjawab aku yang memberikan aku duit untuk makan dan meneruskan kehidupan... iaitu memulakan kerja. Selamat hari Isnin buat semua... hu hu hu hu hu semoga minggu ini akan menceriakan anda...

No comments: