Friday, September 15, 2006

Internet down dari pagi

Pagi-pagi lagi aku dah masuk opis. Bersemangat beb! Maklumlah hari kedua aku jadik blogger. Banyak gak idea nak memenuhkan blog aku (sementalah aku tengah meroyan ni kan? Wakakak) Namun bila buka laptop aku.... tup tup kuar notis ni kat ujung bawah belah kanan monitor laptop aku... limited or no connectivity... hu hu hu hu nampak gayanya line internet down. Aku saspek mesti akibat ujan lebat yang turun malam tadi. Memang begitulah selalunya. Adeih... terduduk aku! Tergencat niat aku nak mengsiberkan diri. Masa pun awal lagi... maka dengan penuh ketakwaan dan rendah hati, aku pun bukaklah fail-fail yang bertimbun di atas meja dan start buat kerja. Menjelang 8.30 pagi, semua fail dah setel aku kerjakan. Aku merenung balik ke arah laptop... masih tiada line internet... aku rasa mesti sampai ke petanglah ni... aku pun tak paham mengenai khidmat streamyx oleh TM ni... banyak benar masalahnya. Dari apa yang aku dibagitau, talian streamyx terlalu beban lampau, maksud aku talian yang sepatutnya dipakai oleh 100 pelanggan, digunapakai oleh lebih dari jumlah itu. Itu yang menyebabkan talian selalu tersangkut dan lembab. Itu apa yang orang ceritakan kat akulah... betul atau tidak wallahua'lam... bukannya apa, kekadang tu talian internet okey aje. Tapi memandangkan aku begitu ghairah nak memasukkan entry-entry yang bermain-main di kepala aku, maka slow-slow dalam hati aku mengutuk servis lembab oleh TM ni ekekekekeke meroyan... jangan tak meroyan...

Walau bagaimanapun, menjelang pukul 3 petang barulah talian internet dah okey balik. Aku cecepat log-in di porum peberet aku dan log-in di blogspot... dan inilah hasilnya... entry kedua hari ni lepas setengah hari menunggu.... meroyankah aku?

Ko memang selalu meroyan Damit... ekekekekeke

Assudaaaaaaa lah ko.... walau sapa juga ko....

Akulah suara hatimu....


No comments: