Tuesday, September 19, 2006

Pagi Selasa yang sejuk...

Bangun pagi.... apasal sejuk semacam je ni? Intai kat tingkap... nampak titisan air hujan kat kaca tingkap. Hujan rupanya malam tadi. Patutlah sejuk aje... sejak dua tiga menjak ni memang ujanlah. Agaknya musim dah sampai le tu. Dengan malasnya aku pun bangun dan bergerak ke bilik air. Sibbaik ada hot shower, maka taklah terasa sangat sejuknya. Lagi segar adalah. Sambil-sambil mendengar ERA, aku pun bermekap lebih kurang wakakakakak... apalah sangatkan? Setakat rambut pelesu ala-ala Marilyn Monroe, bulu mata pelesu ala-ala Kak Nithaaa... ala ala anggun jentayu gitu wakakakakakak... mencik! Hoh? Perfume CK aku nak abis dah!!! Hu hu hu hu nak kena top-up ni... reganya dalam RM180 gak sebotol... mana nak cekau duit ni? Dah le ujung bulan... nanti dapat gaji aku belilah kot? Dah masak pun air aku, lalu dengan malasnya aku membuat secawan melo panas. Sarapan pagi di bilik sewa aku. Kenyang gak minum melo ni... minum melo anda jadik kuat dan sihat... tingat lagi kat iklan melo yang aku dengau kat radio masa kekecit dulu. Masa untuk gi keje... hu hu hu hu malasnya... sejuknya... mengeram gak sedap...

Kroh! Kroh! Kroh! Kroh! Kroh!

Cessss... tido lagi rupanya tukang komen aku ni...

No comments: