Monday, September 18, 2006

Malasku di hujung minggu - Ahad lepas

Abis sudah satu hari minggu... muncul lagi satu hari minggu. Tak tahu apa nak buat...tapi malam tadi ujan lebat kan main... tak silap aku satu town blackout kot? Aku terjaga di pagi yang sunyi sebab terasa hangat. Aircond tak berbunyi dan keadaan gelap gelita. Sempat aku mengintai ke tingkap. Gelap gelita kat luar. Stesen minyak Shell yang bukak 24 jam tu pun gelap... lampu isyarat kat simpang tu pun tak berlampu. Sah lah blackout... terkebil-kebil aku dalam gelap. Dalam keadaan mamai tu aku tidur balik. Sedar-sedar dah pagi... dan aircond dah pun berbunyik balik. Dah ada karan! Dan bila mengenangkan baru hari minggu, huwarghhhhhhh aku menguap balik macam anak badak dalam gambar tu wakakakak...

Layan tv ajelah satu hari... sambil mamah kopok udang. Ingat nak makan roti yang aku beli semalam, tapi kalau dapat makan roti bakar best gak. Malangnya toaster aku dah rosak hu hu hu hu lenkali ajelah aku makan roti bakar.

Dari pagi membawa ke tengahari, dari tengahari membawa ke petang, dari petang membawa ke malam... aku tak keluar ke mana-mana pun. Lepak dalam bilik sewa aje. Ada gak terasa nak melahap nasi kandar tapi malasnya aku nak turun bawah. Makan ajelah apa yang ada. Sib baik malam tadi ada movie bagus kat HBO. Ada Star Trek - First Contact dan Shrek 2. Walau dah tengok banyak kali, aku layan gak...

Kul 11 malam... tidurlah... esok keje....

Itulah kejenya.... makan, tido, makan, tido... tak lama lagi badan naik sembab cam anak badak air!

Assudaaaaaaaaaaaa lah...........

No comments: