Thursday, September 21, 2006

Nasi lemak mamak yang mahal...

Biasanya entry aku pakai kaler ijau air laut tapi kali ni aku pakai merah darah Dracula sebab aku terkilan... terkilan tahap cipan... malah aku siap bukak satu thread mengenai ketidakpuasan hati aku mengenai rega sebungkus nasi lemak di kedai mamak yang selalu aku kunjungi untuk bekpes pepagi.

Citernya gini... aku memang selalu bekpes kat kedai mamak ni pepagi. First, kedai mamak ni dekat ngan bilik sewa aku. Second, aku suka makan roti canai yang garing. Tosei pun sedap. Jadiknya pada satu pagi tu aku pun bekpeslah cam biasa. Order roti kosong ngan teh tarik. Tetiba aku tengok ada sorang brader ni bawak satu bungkusan plastik nasi lemak. Alamak! Ini sudah bagus... makan roti canai tiap hari pun boring gak. Dapat nasi lemak sesekali pun masyuk. Aku pun tanyalah tokey kedai mamak ni, apa isi? Dia kata telur, timun, sambal, kacang dan ikan masin... oraitlah tu! Nasi lemak basic... memandangkan aku dah order roti canai, maka aku pun tapaulah sebungkus... tingin nak makan kat opis later on... tapi yang paling mengejutkan aku nasi lemak basic tu rega dia RM2.50! Ya Rabbi! Mahalnya... mencik aku. Terus aku bukak thread kat AMNet suruh porumer lain teka rega nasi lemak tu... kebanyakkannya meneka rega tak lebih RM1.50. Tak paham aku kenapa nasi lemak tu dijual sampai RM2.50. Bukannya spesel pun... telur rebus pun cuma sebelah aje. Ikan masin pun sikit... kalau taruk ayam tu takdelah aku ralat sangat. Itulah kali terakhir aku beli nasi lemak kat kedai mamak ni. Aku masih pergi kedai mamak tu. Roti canai sedap... teh tarik kaw... tapi itu ajelah. Tiap kali aku tengok nasi lemak tu dihidang atas meja, aku rasa nak campak atas jalan aje... pastu kenalah bayar RM2.50 kan? Wakakakak... dan setiap kali aku tengok orang makan nasi lemak tu, aku kesian kat mereka. Korang tak tau ke nasi lemak tu RM2.50 sebungkus? Nasi lemak buduh pulak tu........

Huh... sikit punya marah ko yek?

Vavilah rega nasi lemak kedai mamak tu........

No comments: